Aug 26, 2011

Life must go on

بسم الله الرحمن الرحيم
25 Ogos 2011
Perkara pertama aku buat masa sampai kat rumah , amik something yang arwah pernah bagi dalam almari yang dah lama aku simpan dan peluk erat-2 . Ya Allah terasanya hati aku dengan pemergian arwah walaupun aku dah tak serapat dulu denagn arwah . Cepatnya dia pergi , aku cuma terkilan dengan cara pemergian arwah . Aku bersyukur Allah sempat beri aku peluang kenal arwah setahun lebih . Senyuman di mulut arwah tak kan pernah lekang walaupun hati arwah tak setenang mukanya . Arwah sanggup buat apa saja untuk orang yang arwah sayang . Besarnya kasih sayang arwah , buat aku terkilan . Beratnya hati nak terima tapi kita sebagai manusia perlu reda . Yang pergi tetap pergi , kita yang hidup perlu terus hidup . Entah apa laa perasaan mak ayah dia , mesti lagi terkilan . 4 5 hari nak raya , kehilangan satu-2nya anak bongsu yang depa ada . Sabarlah , kita yang hidup banyak sedekahkan Al-Fatihah dekat arwah . Semoga arwah tenang disana .

p/s ; Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya :)

Dah baca ? Tinggalkan tapak kaki anda !

4 comments:

Asmahan Razak here :) said...

hope kak aina bersabar k ? past is past :)

mrsfarman said...

sabaq la weyh . aku harap hang tabah k dengan semua ni . Allah lebih sayang kan dia . walaupun aku tak kenai arwah sngt , tapi aku tau arwah baek , so , kita banyakkan berdoa untuk dia . AL-FATIHAH :'(

anak haji zaini said...

maan ; yaa , akak tabah :)

anak haji zaini said...

farman ; tak pa lah weh , aku reda walaupun hati aku sedih sangat . cepatnya dia pergi tak cakap apa dengan aku . terkilan , tapi ajal maut di tangan tuhan . kita kena terima .