Apr 1, 2011

seminar skills 2 score

tadi tak belajar , aku pi seminar . SKILLS 2 SCORE , penceramah dia dr shukri . mesti kenal kan . dia famous la kat malaysia . cara penyampaian dia menarik kott . dia sporting , funny and suka sengeh . haha . skills 2 score ni dia kasi tips nak buat peta minda , cara bijak baca dengan tips pengukuhan daya ingatan . yang respect kat dia tuh kan , dia boleh hafal 100 nombor yang kami bagi dalam beberapa jam ja . memang hebat laa . kalau aku berjanggut gak la nak hafal . tera oral pun seminggu . bahan yang dia bagi memang bermanfaat untuk kita kita ni yang masih di kerusi sekolah .
tips peta minda .
ni peta minda aku . haha burok en !
banyak cara peta minda yang boleh buat la . yang best tips pengukuhan daya ingatan tu . seriously aku boleh ingat . haha aku rasa cara ni amat cumell . ni tips no 6 , INGAT FORMULA DENGAN CERITA . ni contoh formula dengan cerita nak mudah ingat .
ella [E] jalan sama dengan [=] erra . erra [E] tanduk bola [°] jatuh dekat simpang empat [+] . jumpak 2 . 3 roti [2 . 3 RT] , bawah [ __ ] tu ada zorro [z] tengah frust [F] . bagi teloq [Log] 10 [¹°] biji , masuk dalam [ ( ] kedai mamak [M] order 2 [2]  ais batu campur [+] . 

tips no 3 , BUNYI SEAKAN . contoh nama planet .

Utarid , Zuhrah , Bumi , Marikh , Mushtari , Zuhal , Uranus , Neptun , Pluto

U TARIK ZUHRAH ke BUMI MARIKH bila MUS NARI dengan ZUHAL dan YUNUS macam KATUN PLUTO

stail en ? dan banyak lagi laa . rugi sapa tak pi ;)


Dah baca ? Tinggalkan tapak kaki anda !

No comments: